femtio

Ja! Min vagn tänkte jag berätta om! De är en britax b-dual en 2011 modell. Har vetat sedan tidig grav med Joline att de var just denna underbara vagn jag ville ha. Men med en tajt budget så satte de tyvärr lite käppar i hjulen. Men nu finns den här! De är en 4i1 vagn som de heter, svårt att förklara. Den har vad jag vet 22 olika kombinationer. Den är helt suverän och super härlig att köra! Kan ha den som . liggvagn, sittvagn, dubbelvagn, sätta i bil barnstolen, ha bligg och sittdelsamtidigt och ja hur som helst egentligen :) Nöjd som fan iaf! :)

Gårdagens middag måste jag ven blogga om, vanlig måndags mat, korv i ung med potatis till.
Jag älskar att laga mat! Eller nej vänta måste klargöra vad jag menar, jag älskar att laga mat i ett rent kök, med 0 barn skrikandes och grinandes kring benen :)
Gårdagen mat iaf. Jag gör inte riktigt korv i ung som alla andra. Börjar med att skära upp korven i ca 3-4 mm tunna skivor. I vårt hushåll blir de två olika sidor, en med tomat och ost och en med lök och ost.
Lägger varannan korv och tomat. (Korv och lök på andra sidan då.) Sedan så har jag på ett lager med ost, (extra på löksidan) Sedan så saltar jag å pepprar lite snabbt. Ringlar även över lite grädde för att få en krämig och god sås till potatisen. Har ganska varmt 225-250 grader, lite under mitten i ugnen, i ca 20 min. Blir SKITGOTT!

Idag så har jag å barnen vart ute hela förmiddagen, lekte i olika lekparker och testa olika rutschbanor.
Joline sov dock hela tiden. När klockan börja närma sig lunch för linnea så ringde jag min farmor å farfar å fråga om i fick komma dit medans linnea skulle äta. De är så skönt att prata med dem, som om allt vi säger klickar.
Dock är de lite halvjobbigt att ha med linnea dit, de finns ju SÅÅÅ mycket att "titta" på. Hon vill gärna slita ner ALLT :P På väg hem så somna linnea nästan i vagnen, så de var bara att lägga ner henne i sängen när vi kom hem. No problems!  

De var även en till sak jag vill påpeka, min stavning den är som den är i min blogg. Jag kan skriva som en normal människa men här så skiter jag rent ut sagt i det :) Ni fattar väl endå :)

Nej nu blir de mys med Julle-bulle, sen lite plock å don fundering ang mat sen kommer min man hem :)
Ska försöka flörta lite med honom så kanske han vill gå på ikea med miiiig :)
xoxo over and out


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej!



Ser att du ha en Britax b dual=) Är du fortfarande nöjd med den?



Sitter ditt äldsat barn bra i den?



Då jag kollat på den så tycker jag fotstödet ser lite kort ut åt äldre barn.. nu vet jag ej hur gammal ditt äldsta barn är men räcker fotstödet till?eller känns det kort?



Mvh/Cecilia

Svar: Nejmen va tokigt! Att jag ej sett fören nu att jag fått en kommentar. ang britax b-dual som du säkert redan har listat ut själv hur den funkar! Jag var VÄLDIGT nöjd med den när yngsta dottern var nyfödd och behövde liggvagn då va den bäst på alla sätt men sedan när hon ville sitta upp så gav den mig ingenting alls då den var jätte konstig utformad i sitt delen. Så både ja och nej på den frågan. De fick istället bli en phil och ted sport som båda sitter kanon bra i och den tar sig fram i alla väder! Tack för din kommentar förlåt att jag ej sett :(
anderssonjessiica

2012-06-19 @ 18:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0