30

De är otroligt svårt att ha barn. Man kan inte lämna ifrån sig dem, alltid något som inte blir som man tänk.
Fick en ganska störande fråga från en 35+-kaffe-latte-mamma. "Varför tycker du att tonåringar ska skaffa barn och hoppa av skolan?" Då vill jag att alla förstår mig rätt nu, jag har aldrig antydit att någon som är i min ålder ska hoppa av skolan och skaffa barn? Det är INTE lätt att ha barn!! Avråder inte någon heller för den delen, utan jag tycker att om man nu hamnar i den "situationen" så ska man verkligen fundera på hur mycket man egentligen klarar av för de är inte bara mysigt med en liten bebis. De är otroligt mycket, rutiner, blöjor, mat, amning, inte amma , flaska, skötsaker, och SÅÅÅÅÅ mycket mera. Man får inte sitt vanliga liv att allt återgår till de "normala" de blir som som man tidigare haft det. Nu har man en liten bebis att ta hand om som ska vara med en 24 timmar om dygnet. Och oftast i alla förhållanden är de mamman som får ta de största ansvaret. Pappan kan ju te x inte amma.
De är så mycket att ha barn men jag skulle aldrig råda någon eller avråda någon från att skaffa barn, de är helt upp till dem.
xoxo over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0